Ha nagy a gáz – látogatóban a párizsi Europ Assistance-nál
Szerzô: Balazs - 2012. január 6. péntek
(x) Párizsban ellátogattam az Europ Assistance francia központjába, ahova a biztosítási bejelentések és segélyhívások érkeznek. Az Európai Biztosító (EUB) meghívására érkeztem, hogy lássam mi történik egy ilyen központban, ahol diszpécserek és orvosok próbálnak segíteni a bajbajutottakon.
A párizsi irodában 800-an dolgoznak, 400 ebből segítségnyújtási koordinátor. Orvosi, közlekedési, hitelkártyás ügyekben intézkednek a legtöbbet, de házvédelem, idősek gondozása és VIP szolgáltatásaik is népszerűek.
Az Europ Assistance a világ első számú szolgáltatója a professzionális segítségnyújtás terén. Világszerte több mint 115 millió ügyfél számíthat a nap 24 órájában bármikor arra, hogy ha utazása közben vagy otthonában probléma merül fel, vagy más jellegű segítségre vagy információra van szüksége, egyetlen telefonhívással azonnali segítséget kaphat.
50-100 operátor és 5-10 dolgozik folyamatosan a központban a szezontól függően. A telefonközpontosokat már hívták tevéről leesett utas, bikaviadalon átszúrt játékos és cápatámadáson átesett ember miatt is.
Az Europ Assistance világhálózat 36 speciális felkészültségű éjjel-nappal működő segélyhívó központtal rendelkezik, melyek a világ több mint 208 országában teszik lehetővé az azonnali helyszíni beavatkozást az év minden napján.
Nagy segítség nem voltam a rövid vendégmunka alatt, mert a telefonálók többsége franciául szólt a kagylóba, én meg azt nemhogy kevésbé, de sehogyan nem beszélem.
A francia központ egyik vezetője az épp aktuális ügyeket mutatja a plazmán.
Ha gyorsan kell indulni egy orvosnak, akkor már előre be vannak készítve a kellékek. A legtöbb esetre fel vannak készülve, így csak a megfelelő dobozt kell lekapni a polcról.
Címkék: biztosítás, eub, franciaország, párizs